Szkolenia z Google Analytics, Google Tag Managera i Optymalizacji Konwersji 16-19 października 2017, WARSZAWA

Zarejestruj się już dziś »


TME przeprowadza migrację do Google Universal Analytics wykorzystując Google Tag Manager

Poprzez swoją stronę internetową firma TME (jeden z największych dystrybutorów komponentów elektronicznych w Europie) realizuje rocznie niemal 480.000 zamówień – co stanowi 74% wszystkich zamówień składanych przez klientów.

Sprawia to, że kanał internetowy jest jednym z głównych źródeł informacji o klientach i ich nawykach zakupowych. Zespół odpowiedzialny za analitykę internetową stanął przed wyzwaniem migracji zaawansowanej instalacji Urchin i Google Analytics do Google Universal Analytics w celu zapewnienia jeszcze lepszej jakości wniosków.

TME stanęło przed zadaniem przeniesienia rozbudowanej instalacji Urchin i Google Analytics do Google Universal Analytics. Zadanie to było dużym wyzwaniem, dane zbierane przez te narzędzia służyły to przygotowania raportów, które trafiały do kluczowych osób w marketingu, IT i do grup asortymentowych odpowiedzialnych za rozwój oferty produktów. Dodatkowo część danych była pobierana do wewnętrznych baz danych w celu przeprowadzania bardziej zaawansowanych analiz sprzedażowych powiązanych z ruchem na stronie.

„Migracja z jednego do drugiego narzędzia analitycznego może wydawać się prosta, ale w naszym przypadku mówimy o często zmieniającej się witrynie, posiadającej wiele rozbudowanych funkcjonalności dla branży B2B. Duży ruch na stronie, 23 wersje językowe oraz ponad 200 niestandardowych interakcji i procesów poddawanych analizie wymusza wiele nieszablonowych rozwiązań.

Informacje zbierane przez Google Analytics wykorzystywane są w firmie do optymalizacji działań marketingowych, podejmowania decyzji związanych z rozwojem samej strony jak i oferty produktów. Nie mogliśmy pozwolić na to, aby ciągłość i poprawność zbieranych danych została zakłócona. Sama migracja jak i rozszerzenie zakresu zbieranych danych pozwoli nam w najbliższej przyszłości lepiej dostosować witrynę oraz ofertę do oczekiwań naszych klientów.” — mówi Mariusz Trzonek, Lider działu analiz e-commerce w TME.

Conversion, który jest certyfikowanym partnerem Google Analytics i Autoryzowanym Dystrybutorem Google Analytics Premium, został wybrany jako partner migracji. W trakcie prac wdrożeniowych firma wykorzystała Google Tag Managera — narzędzie do zarządzania skryptami — dzięki któremu było możliwe znaczne odciążenie wewnętrznego działu IT firmy TME. Takie rozwiązanie umożliwiło znaczne przyspieszenie migracji.

„W trakcie migracji zadbaliśmy o to, aby zostały wykorzystane najnowsze funkcjonalności Google Analytics: wdrożenie User ID pomaga zrozumieć interakcje użytkowników pomiędzy różnymi urządzeniami (komputerami, tabletami i komórkami), a wykorzystane zmienne niestandardowe umożliwiają łatwą analizę i porównanie efektywności poszczególnych wersji językowych oraz m.in. porównanie zachowania użytkowników, którzy reprezentują przedsiębiorstwa oraz tych będących osobami fizycznymi. Zadbaliśmy także o skalowalność infrastruktury tak, aby nadążała ona za rozwojem serwisu.” — podsumowała Sylwia Ślusarczyk, Project Manager w Conversion.

TME z powodzeniem przeprowadziło migrację z Urchin i Google Analytics do najnowszej wersji Google Universal Analytics. Współpraca z Conversion pomogła w skróceniu czasu całego procesu, odciążeniu działu IT, wykorzystaniu najnowszych funkcjonalności Google Analytics i przeprowadzeniu skrupulatnego audytu poprawności zbierania danych.

—————-

TME – Firma Transfer Multisort Elektronik Sp. z o.o. została założona w 1990 r. w Łodzi przez dwóch braci – Adama i Zbigniewa Kuczyńskich. Obecnie TME jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się dystrybutorów komponentów elektronicznych, elektrotechnicznych, wyposażenia warsztatowego oraz automatyki przemysłowej w Europie. Firma zatrudnia ponad 500 osób w centrali w Polsce i spółkach zależnych w 8 innych krajach oraz realizuje ponad 3000 zamówień dziennie.

Dzięki filozofii dostarczania ilości zarówno detalicznych, jak i hurtowych, szerokiej ofercie 160 000 produktów i rozsądnym cenom TME stało się stałym dostawcą i partnerem dla dziesiątek tysięcy przedsiębiorstw.

Conversion — firma doradcza, która od ponad 6 lat pomaga firmom wykorzystywać dane, które pochodzą z kanałów cyfrowych do podejmowania lepszych decyzji biznesowych i pełnego zrozumienia procesów zakupowych ich klientów. Zespół Conversion pomaga firmom osiągać ponadprzeciętne rezultaty dzięki wykorzystaniu danych — buduje procesy, wdraża narzędzia i przekazuje know-how. Tworząc strategie wykorzystania informacji płynących z kanałów cyfrowych Conversion zmienia firmy w organizacje oparte na danych. www.conversion.pl

Pobierz notatkę w formie pliku .pdf


Comments are closed.

x

Pobierz najnowsze case study

Przeczytaj jak podnieśliśmy współczynnik konwersji w Reserved z pominięciem działu IT.

Pobierz case study