Polski oddział Telepizzy zwiększa zwinność działań online dzięki wykorzystaniu Google Tag Managera

Niemal zawsze kiedy krajowe oddziały dużych, międzynarodowych firm chcą rozwijać analitykę internetową pojawia się olbrzymie wyzwanie związane z elastycznym i przede wszystkim sprawnym wdrażaniem zmian w obrębie witryny.

„Powód takiego stanu rzeczy jest prosty—międzynarodowe organizacje bardzo często posiadają scentralizowany dział IT, który obsługuje witryny wszystkich wersji językowych. Tym samym na wdrożenie zmian oddziały z poszczególnych krajów mogą nierzadko czekać nawet kilka miesięcy.” — mówi Sylwia Ślusarczyk, Project Manager w Conversion.

Przed podobnym wyzwaniem został postawiony polski zespół Telepizzy odpowiedzialny za działania digitalowe. Chciał on rozszerzyć analitykę internetową i podejmować decyzje na podstawie zbieranych z witryny danych, ale problematyczne okazało się bardzo szybkie dopasowanie instalacji i konfiguracji narzędzia analitycznego (w tym wypadku było to Google Analytics) do lokalnych potrzeb.

Zespół Conversion kierowany przez Sylwię Ślusarczyk do rozwiązania tego problemu i wdrożenia zaawansowanej analityki wykorzystał Google Tag Managera. Jest to narzędzie umożliwiające samodzielne (bez udziału IT) wdrażanie skryptów śledzących i remarketingowych. To właśnie dzięki niemu polski oddział mógł zwiększyć szybkość wdrażania nowych rozwiązań.

„Dzięki wykorzystaniu Google Tag Managera mogliśmy zrealizować projekt wdrożenia zaawansowanej instalacji Google Analytics w kilka tygodni. Dzięki temu możemy obecnie szybko testować nowe rozwiązania i podejmować decyzje na podstawie zbieranych z witryny danych.” — mówi Ewa Minda-Korczak Kierownik Działu Marketingu z Telepizzy.

Google Tag Manager sprawił, że polski zespół Telepizzy może od teraz samodzielnie wdrażać na witrynę wszystkie potrzebne skrypty (takie jak kody remarketingowe, pixele konwersji i kody śledzące) i tym samym znacznie uniezależnił się od centralnego działu IT.

—————-

Telepizza — Telepizza to międzynarodowa sieć pizzerii, dostarczająca pyszne i gorące pizze do domów w prawie 70 miastach w całej Polsce. Na całym świecie Telepizza jest obecna w 13 krajach i posiada ponad 1300 lokali.

Conversion — firma doradcza, która od ponad 6 lat pomaga firmom wykorzystywać dane, które pochodzą z kanałów cyfrowych do podejmowania lepszych decyzji biznesowych i pełnego zrozumienia procesów zakupowych ich klientów. Zespół Conversion pomaga firmom osiągać ponadprzeciętne rezultaty dzięki wykorzystaniu danych — buduje procesy, wdraża narzędzia i przekazuje know-how. Tworząc strategie wykorzystania informacji płynących z kanałów cyfrowych Conversion zmienia firmy w organizacje oparte na danych. www.conversion.pl

Pobierz notatkę w formie pliku .pdf


Comments are closed.

x

Pobierz najnowsze case study

Przeczytaj jak Limango Polska wykorzystuje potencjał analityki internetowej w swojej organizacji.

Pobierz case study