Szkolenia z Google Analytics, Google Tag Managera i Optymalizacji Konwersji 16-19 października 2017, WARSZAWA

Zarejestruj się już dziś »


Siódemka planuje zmniejszyć koszt pozyskania leada dzięki analityce internetowej

Zadaniem analityki internetowej jest nie tyle zbieranie danych i generowanie setek raportów, co realizacja konkretnych celów biznesowych.

Dlatego też projekt wdrożenia analityki internetowej w Siódemce, jednej z największych firm kurierskich w Polsce, ma jasno określony cel: obniżenie kosztu pozyskania pojedynczego leada w kanale on-line.

„Głównym celem naszych działań komunikacyjnych jest pozyskiwanie klientów. Chcemy zbierać jak najwięcej dobrych jakościowo leadów, przy jednoczesnym obniżaniu kosztu pozyskania pojedynczego leada” mówi Brand Manager Siódemki, Agnieszka Wardzała – Wiśniewska.

Roczny projekt analityczny, nad którym pieczę sprawuje Mateusz Dałek z firmy Conversion, zakłada cztery grupy działań w obszarze analityki internetowej.

Pierwszy etap to zadbanie o zbieranie pełnych i poprawnych danych, dopasowanych do potrzeb. Trwają pracę nad audytem i konfiguracją Google Analytics, odpowiednim schematem tagowania ruchu on-line i off-line. Na tym etapie powstaną dedykowane dashboardy (kokpity managerskie) dla członków zespołu projektowego. Umożliwią one monitorowanie „w jednym oknie” najważniejszych metryk związanych bezpośrednio z postawionym celem: obniżeniem kosztu pozyskania jednego leada.

Kolejnym etapem jest audyt źródeł ruchu: przeanalizowane zostaną wszystkie kampanie Siódemki. Na tej podstawie zespół analityków Conversion wypracuje rekomendacje i kierunki kolejnych działań, które będą niezbędne podczas następnego kroku: optymalizacji serwisu.

„Na podstawie zebranych danych ilościowych i jakościowych wdrożymy zmiany i zoptymalizujemy serwis i strony docelowe tak, aby podnieść ich efektywność i zwiększyć współczynnik konwersji. Innymi słowy postaramy się, aby więcej użytkowników, którzy trafią na serwis bądź stronę docelową Siódemki wypełniało zamieszczone tam formularze. Nasze działania mają na celu zwiększenie wskaźnika konwersji w każdym z obsługiwanych przez Siódemkę segmentów rynku – Klientów Indywidualnych, Małych Przedsiębiorstw, takich jak małe i średnie sklepy internetowe, oraz Korporacji” – mówi Mateusz Dałek, Project Manager po stronie Conversion.

Ostatni etap projektu to optymalizacja marketingu mix i ewaluacja modelu atrybucji.

„Sprawdzimy które kanały marketingowe mają najwyższy zwrot z inwestycji. Dzięki analizie danych będziemy mogli określić w jaki sposób poszczególne kanały oddziałują na siebie nawzajem i jaka jest ich efektywność. Wypracujemy dedykowany model atrybucji i przeprowadzimy eksperymenty kontrolowane, aby sprawdzić jak powinna wyglądać alokacja budżetu aby koszt pozyskania leada był jak najniższy” – mówi Mateusz Dałek.


Comments are closed.

x

Pobierz najnowsze case study

Przeczytaj jak podnieśliśmy współczynnik konwersji w Reserved z pominięciem działu IT.

Pobierz case study