Legia Warszawa będzie jeszcze lepiej analizować swoje serwisy

Legia rozpoczęła pracę nad usprawnieniem procesu analizy danych płynących z internetu.

„W Klubie, który sprzedaje co roku setki tysięcy biletów, karnetów i produktów w sklepie internetowym, musimy być pewni, że żaden Kibic nie ma problemów z dokonaniem transakcji. Dotychczasowa ścieżka zakupu w systemie ticketingu daje duże pole do poprawy konwersji, ale żeby być pewnym zmian, musimy je najpierw badać. To dla nas ważne, by wszyscy nasi Kibice mogli uczestniczyć w meczach nie martwiąc się o szczegóły techniczne na naszej stronie” – mówi Wiktor Cegła, Dyrektor Marketingu Legii Warszawa.

Pierwszym krokiem do zbierania poprawnych danych jest audyt dotychczasowej instalacji Google Analytics. Kolejnym: zaawansowane skonfigurowanie narzędzia, co pozwoli m.in. na śledzenie zachowania użytkowników w obrębie wszystkich subdomen oraz analizę efektywności ścieżki zakupu biletów.

Aby usprawnić pracę nad zaawansowaną konfiguracją Google Analytics Dział Marketingu Legia.com oraz zespół analityków Conversion, który odpowiada za stronę analityczną projektu, zdecydowały się wdrożyć narzędzie do zarządzania skryptami – Google Tag Managera. Dzięki temu analitycy będą mieli możliwość wprowadzać zmiany w instalacji Google Analytics bez udziału webmasterów.

Google Tag Manager znacznie usprawni wdrożenie zaawansowanej konfiguracji Google Analytics. Jednak to dopiero początek zalet płynących z jego implementacji. To narzędzie umożliwi dodawanie i modyfikowanie dowolnych skryptów (od skryptów remarketingowych AdWords czy sieci afiliacyjnych po kody potrzebne do uruchomienia ankiet) bez konieczności zmian w kodzie strony. Jednym zdaniem: Dział Marketingu będzie w dużej mierze niezależny od Działu IT. Co to oznacza? Wzrost efektywności wdrażania i instalacji nowych narzędzi marketingowych, a co za tym idzie: poszerzone możliwości analiz.

„Celem projektu jest nie tyle samo zbieranie danych, co podejmowanie działań na ich podstawie” – mówi Sylwia Ślusarczyk, Project Manager po stronie Conversion. „Dlatego też elementem projektu jest wspólne wypracowanie Kluczowych Wskaźników Wydajności (KPI) – celów biznesowych, którym przypisane zostaną poszczególne metryki. Dzięki temu możliwe będzie podejmowanie konkretnych akcji przybliżających zespół Legii do realizacji wyznaczonych celów”

Najistotniejsze raporty mają być zrozumiałe nie tylko przez kilku analityków w organizacji, ale także dla Zarządu i innych osób które podejmują decyzje. Dlatego też analitycy Conversion stworzą dedykowane kokpity menedżerskie (dashboardy), które na jednym ekranie prezentują kluczowe metryki.

Samo stworzenie systemu raportowania oraz implementacja narzędzi nie gwarantują powodzenia procesu analiz. Najważniejsi są ludzie.

„Zasada 10/90 mówi, że jeżeli inwestujemy 1000 PLN w analitykę internetową, 100 PLN powinniśmy wydać na narzędzia, a 900 PLN na ludzi” – mówi Sylwia Ślusarczyk z Conversion – „Dlatego też oprócz wdrożenia narzędzi przeprowadzimy szkolenia, które zapewnią zespołowi niezbędny know-how do ich wykorzystania”

Jak Legia.com planuje wykorzystać możliwość analiz?

„Na początek chcemy mieć pewność, że gromadzone dane są poprawne i odpowiadają rzeczywistości. Chcemy mieć efektywne narzędzia. I wreszcie: chcemy nauczyć się dobrze z nich korzystać” – mówi Remigiusz Zawisza z Działu Promocji Legii Warszawa – „To dla nas inwestycja w przyszłość i wstęp do dalszych prac nad optymalizacją serwisów Legii”.


Comments are closed.

x

Pobierz najnowsze case study

Przeczytaj jak Limango Polska wykorzystuje potencjał analityki internetowej w swojej organizacji.

Pobierz case study