Zwiększaj zysk swojej witryny bez wydawania kolejnej złotówki na reklamę

Pierwszym i najbardziej oczywistym powodem dla którego należy poprawiać współczynnik konwersji jest to, że gdy podnosimy współczynnik konwersji o 50% sprzedaż generowana przez witrynę podnosi się o taką samą wartość.

Istnieje jednak drugi, znacznie bardziej istotny powód, dla którego warto podnosić współczynnik konwersji. Gdy podnosisz współczynnik konwersji o 50% bardzo duża część dodatkowego przychodu trafia do zysku. Dzieje się tak, ponieważ znaczna część kosztów jest stałych. Tymi kosztami są koszty promocji czy koszty ogólne związane z prowadzeniem firmy (np. czynsz, elektryczność, telefony).

Bardzo często podniesienie współczynnika konwersji o 50% całkowicie odmienia oblicze prowadzenia biznesu.

Sprawdź, jakie usługi Conversion pozwolą Ci zwiększyć efektywność Twojej strony internetowej, strony docelowej czy aplikacji mobilnej »

credit-agricole-logo-r2

Przeczytaj jak wypracowywano i testowano rekomendacje zmian, które przyniosły wymierne rezultaty w postaci 36% wzrostu współczynnika konwersji.

Pobierz case study

Zyskaj przewagę konkurencyjną dzięki zwiększaniu współczynnika konwersji

answear-cs

Przeczytaj jak sklep ANSWEAR.com zwiększył przychody o 8,76% i jak wdrożyliśmy stały proces optymalizacji współczynnika konwersji.

Pobierz case study

Dzięki optymalizacji konwersji wygrywasz ze swoją konkurencją. Dzieje się tak dlatego, ponieważ Twoja sprzedaż równa się liczbie użytkowników odwiedzających Twoją witrynę, pomnożonych przez współczynnik konwersji (a więc ilu z tych użytkowników staje się Twoimi klientami), pomnożony przez wartość klienta w czasie (czyli ile pieniędzy tak naprawdę każdy z tych klientów wydaje przez całe życie na Twoje usługi / produkty).

  • Oznacza to, że gdy podnosisz współczynnik konwersji od razu otrzymujesz wzrost sprzedaży generowanej przez Twoją witrynę.
  • Dzięki temu możesz przeznaczyć ten dodatkowy przychód na promocję: optymalizację pod wyszukiwarki (SEO), płatne linki (PPC), sprzedaż poprzez programy partnerskie czy reklamy offline (ulotki, radio, TV). Te działania dają Ci większą liczbę użytkowników. W połączeniu z podniesieniem współczynnika konwersji daje to podwójny efekt.
  • Zwiększona liczba pozyskiwanych do witryny użytkowników wpływa na dodatkowe oszczędności i podniesienie efektywności.

Firmy, które zdają sobie sprawę z możliwości, jakie daje optymalizacja konwersji stopniowo przebijają wszystkich swoich konkurentów na wybranych słowach kluczowych (SEO i PPC). Dzięki temu mogą zdominować rynek i wypchnąć swoich konkurentów. To jest ostateczny i najważniejszy powód, dla którego Twoja firma powinna optymalizować konwersję.

Zmiany bez ryzyka: testy A/B

Optymalizacja współczynnika konwersji to proces, który polega na wdrażaniu małych zmian w witrynie, które systematycznie zwiększają współczynnik konwersji. Skąd jednak pewność, że zmiany, które wprowadzamy naprawdę działają?

Jedną z najprostszych, a zarazem najbardziej efektywnych metod optymalizacji serwisów jest przeprowadzanie testów. W testach A/B porównywane są dwie wersje jednej zmiennej (np. kolor przycisku call to action czy nagłówek). W przypadku testów wielowymiarowych możliwe jest porównywanie kilku zmiennych w trakcie jednego testu.

Ruch, który sprowadzany jest na witrynę, na podstawie mechanizmu losującego kierowany jest na dwie różne wersje strony. Po określonym czasie, gdy zostanie osiągnięty próg istotności statystycznej (na podstawie wielkości ruchu, liczby konwersji, różnicy we współczynnikach konwersji pomiędzy jedną a drugą wersją oraz czasu trwania testów), możliwe jest wyłonienie wersji, która notuje większy współczynnik konwersji.

Tylko dzięki rzetelnym testom A/B jesteśmy w stanie efektywnie poprawiać serwis – w oparciu o poprawne dane, a nie intuicję.

Skupienie się na testowaniu serwisu i wdrożenie ciągłego procesu optymalizacji współczynnika konwersji jest receptą na sukces. Amazon przeprowadza ok. 200 testów miesięcznie. Efekty? Co trzeci dolar wydawany na zakupy online w USA trafia do imperium Jeffa Bezosa.

Satoria

Przeczytaj jak dzięki testom A/B całkowicie zmieniono wygląd serwisu Skąpiec.pl, jednocześnie uzyskując wzrost współczynnika konwersji.

Pobierz case study

Ponadprzeciętne rezultaty zapewni ciągły proces optymalizacji

Poradnik: 5 kroków do poprawy współczynnika konwersji Twojej witryny

Poznaj sposoby na doraźne podniesienie współczynnika konwersji Twojej witryny. Wykorzystaj najlepsze praktyki i strategie od ekspertów, które szybkie natychmiastowe rezultaty.

Pobierz poradnik

Optymalizacja współczynnika to ciągły, powtarzalny proces. Tylko takie podejście zapewni Ci najlepsze rezultaty w postaci wzrostu przychodów Twojej firmy.

Krok 1: Zebranie danych i wnikliwa analiza
Gromadzisz dane ilościowe i jakościowe i na ich podstawie wyciągasz wnioski. Identyfikujesz wąskie gardła procesu zamówienia, poznajesz potrzeby użytkowników, analizujesz w jaki sposób czytane są treści na Twojej stronie i jak zachowują się poszczególne segmenty użytkowników Twojej witryny.

Krok 2: Opracowanie rekomendacji zmian
Na podstawie danych opracowujesz szereg rekomendacji zmian. Następnie nadajesz im priorytety, aby zmaksymalizować zysk z ich wdrożenia.

Krok 3: Projektowanie zmian i dobór narzędzi
Dobierasz i konfigurujesz narzędzia, aby odpowiadały potrzebom Twojego biznesu i były najbardziej opłacalne z punktu widzenia procesu optymalizacji współczynnika konwersji. Na podstawie rekomendacji powstają szkice i grafiki nowych wersji witryn, które później testujesz.

Krok 4: Testowanie zaprojektowanych zmian
Za pomocą rzetelnych testów A/B weryfikujesz wprowadzone w serwisie zmiany. Twój zespół wykorzystuje do tego odpowiednio skonfigurowane narzędzia. Możesz przeprowadzać nawet kilka testów witryny w ciągu miesiąca.

Krok 5: Wyłonienie zwycięzcy testu
Po uzyskaniu 95% istotności statystycznej (ok. 10 – 15 dni) wyłaniasz skuteczniejszą wersję. Masz pewność, że wdrożenie na stałe testowanych zmian od razu przyniesie wzrost współczynnika konwersji (także w długim okresie).

Krok 6: Analiza testu
Niezależnie od wyniku testu konieczna jest jego szczegółowa analiza. Nie wystarczy porównać współczynników konwersji między wersjami. Dzięki analizie dowiesz się, jak na poszczególnych wersjach przedstawiała się efektywność ścieżek zakupowych, jak wyglądały wskaźniki zaangażowania użytkowników (np. średni czas trwania sesji czy współczynnik odrzuceń) czy z jakimi elementami użytkownicy wchodzili w interakcję.

Zbuduj efektywny proces ciągłej optymalizacji współczynnika konwersji w Twojej organizacji i zacznij zwiększać zysk Twojego serwisu.

Artykuł: Tworzenie skutecznego landing page

Jak stworzyć skuteczny landing page? 8 przykładów stron docelowych z rekomendacjami zmian. Sprawdź, które najlepsze praktyki warto naśladować, a czego unikać aby zwiększyć współczynnik konwersji.

Przeczytaj artykuł

Wykorzystaj dane w procesie optymalizacji współczynnika konwersji

Artykuł: Właściwe podejście do optymalizacji konwersji w 6 krokach

Wdrożenie tego procesu optymalizacji konwersji wytworzy cykl stałego zwiększania efektywności witryny. Wykorzystaj sprawdzoną metodykę do systematycznego zwiększania zysku.

Przeczytaj artykuł

Powinieneś stawiać hipotezy w oparciu o dane ilościowe z Twojego narzędzia analitycznego oraz jakościowe, które gromadzisz od swoich użytkowników. Wykorzystaj następujące analizy i narzędzia do identyfikacji problemów i tworzenia hipotez zmian:

  • Badania użyteczności
  • Analizy jakościowe z wykorzystaniem heatmap i clickmap
  • Analizy eksperckie 
  • Analiza wąskich gardeł serwisu na podstawie danych ilościowych
  • Analiza segmentów użytkowników
  • Badania ankietowe
  • Ekspercka analiza stron docelowych i kampanii, które sprowadzają ruch na stronę

Jeżeli miesięczny przychód Twojego serwisu to 250 000 PLN zwiększenie współczynnika konwersji o 5% podniesie sprzedaż o 12 500 PLN. Jeżeli w skali roku testy przyniosą Ci wzrost średnio 5% miesięcznie, przychód w ostatnim miesiącu będzie w sumie wyższy o 79,5%.

„36% wzrostu współczynnika konwersji to dla nas bardzo satysfakcjonujący wynik. Jest to także dowód na konieczność prowadzenie nieustającej optymalizacji prowadzonych działań .” –mówi Damian Lüdke z Credit Agricole

x

Pobierz najnowsze case study

Przeczytaj jak Limango Polska wykorzystuje potencjał analityki internetowej w swojej organizacji.

Pobierz case study