Szkolenia z Google Analytics, Google Tag Managera i Optymalizacji Konwersji 13-16 marca 2017, WARSZAWA

Zarejestruj się już dziś »


6 najważniejszych trendów na rynku e-commerce w 2017 roku

Rynek e-commerce w Polsce i na świecie zmienia się w błyskawicznym tempie. Kolejno wyłaniają się nowe trendy. Firmy, które nie chcą zostać daleko w tyle za konkurencją, muszą witać z otwartymi ramionami najważniejsze z nich. Co czeka branżę e-commerce w 2017 roku?

“Mamy co prawda dopiero trzeci kwartał bieżącego roku, ale już teraz warto przygotować się na to, co czeka nas w 2017 roku. W końcu trzeci kwartał to okres planowania kolejnego roku, a dobra znajomość przybierających na sile trendów jest jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie tego procesu.” – mówi Paweł Ogonowski, Partner Zarządzający w Conversion.

Jakie trendy czekają na dyrektorów e-commerce w 2017 roku?

Zbyt duża zależność działów e-commerce od IT

Analizy przeprowadzone przez zespół Conversion dowiodły, że jednym z największych wyzwań biznesów e-commerce jest dynamiczne wdrażanie zmian w sklepach internetowych. Wraz z rozwojem menedżerów tagów (np. Google Tag Manager) sytuacja na rynku będzie się jednak mocno zmieniać. Wszystko wskazuje na to, że rok 2017 przyniesie stopniowe odejście od czasochłonnych i kosztownych redesignów na rzecz mniejszych, dynamicznych zmian w serwisach.

Poważny deficyt specjalistów na polskim rynku pracy

Eksperci Conversion podkreślają, że obecnie rekrutacja analityka internetowego w Warszawie może zająć aż 4 miesiące. W innych miastach może okazać się to wręcz niemożliwe. Rok 2017 z ogromnym prawdopodobieństwem nie przyniesie korzystnych dla pracodawców zmian. Najlepszym wyjściem z tej sytuacji często jest zlecenie optymalizacji
e-commerce firmie zewnętrznej.

W końcu rok omnichannel?

Wg. raportu 2014 Retail Outlook Survey opublikowanym przez KPMG LPP 70% członków kadry zarządzającej sklepów detalicznych zamierzało już wtedy rozwijać biznes w modelu omnichannel.

Rok 2017 może być przełomowy. Wielu dyrektorów e-commerce uważa, że najważniejsza dla konsumenta jest ciągłość doświadczenia. Dokładnie z tego powodu e-commerce nie może być traktowany całkowicie niezależnie od sprzedaży offline (i vice versa). Wyzwaniem będzie stworzenie struktury działów e-commerce, które z wykorzystaniem odpowiedniej technologii zapewnią konsumentom ciągłość doświadczenia.

„Już teraz widać, że czekają nas spore zmiany. Prosty model wzrostu organicznego traci swoją siłę, a potencjał zwiększania przychodów przez działania z zakresu optymalizacji źródeł ruchu jest coraz mniejszy. Dyrektorzy e-commerce muszą więc jak najszybciej przygotować się na szukanie nowych i efektywnych sposobów zwiększania przychodów.” – podsumowuje Paweł Ogonowski, Partner Zarządzający w Conversion.

Pobierz bezpłatny poradnik i poznaj pozostałe 3 najważniejsze trendy na rynku e-commerce w roku 2017. Przygotuj swoją firmę na nadchodzące wyzwania!

—————-

Conversion — firma doradcza, która od ponad 6 lat pomaga największych polskim biznesom e-commerce zwiększać przychody dzięki szybkiemu rozwojowi witryny na podstawie danych i bez zaangażowania IT. www.conversion.pl

Pobierz notatkę w formie pliku .pdf


Comments are closed.

x

Pobierz najnowsze case study

Przeczytaj jak Limango Polska wykorzystuje potencjał analityki internetowej w swojej organizacji.

Pobierz case study
// 2 dpd testowe PO do wyrzucenia po 20.10.2016