12

wrz 2014

Wymiary i dane niestandardowe: doładuj swoje konto Analytics

Można śmiało powiedzieć, że z Google Analytics dowiemy się tyle, ile sami umiemy z niego wyciągnąć. Narzędzie daje ogromne możliwości zaawansowanej konfiguracji. Tylko od nas zależy, czy nasze działania ograniczą się wyłącznie do generowania raportów o liczbie unikalnych użytkowników i oglądania sekcji „Na żywo”, czy użyjemy Google Analytics do przeprowadzania zaawansowanych analiz wykorzystując na przykład śledzenie zdarzeń czy segmentację. Dowodem na to, że Universal Analytics…

Czytaj więcej


14

sie 2014

Zmiana serwisu bez redesignu? Postaw na proces optymalizacji współczynnika konwersji

Przychodzi taki moment, że zdajesz sobie sprawę, że Twój serwis blado wypada na tle konkurencji. Jest już stary, niemodny, nieużyteczny i brakuje mu najnowszych funkcjonalności. Chciałbyś, żeby wyglądał co najmniej jak Apple.com, ale boisz się pakować w redesign, który jak wiesz, może skończyć się w najlepszym wypadku jednorazowym wydatkiem dużych środków i przekroczeniami harmonogramu projektu. W najgorszym – odpływem lojalnych użytkowników i znacznymi spadkami konwersji….

Czytaj więcej


29

lip 2014

9 elementów ścieżki zakupowej, których optymalizacja zwiększy Twoje przychody

Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że zrezygnowałeś z zakupów w sklepie, ponieważ kolejka była zbyt długa lub zbyt wolno się zmniejszała? Podobna sytuacja może mieć miejsce w Twoim sklepie internetowym, jeżeli ścieżka zakupowa nie została poprawnie zaprojektowana. Z tego artykułu dowiesz się jak podnieść współczynnik konwersji w e-sklepie poprzez optymalizację 9 elementów w procesie zakupowym. Stwórz krótki i czytelny formularz Formularz to kluczowy element ścieżki…

Czytaj więcej


16

lip 2014

Procesy w analityce internetowej: trzeci z filarów analityki internetowej

Jeżeli czytaliście poprzedni post Narzędzia to nie wszystko: 3 filary analityki internetowej wiecie już, że trzy filary analityki internetowej to: Narzędzia i Dane Ludzie Procesy W tym poście skupię się na procesach, które powinny stanowić nieodłączną część analityki internetowej w każdej organizacji. Nawet jeżeli zaimplementujemy najdroższe i najlepsze narzędzia, zbierzemy pełne i poprawne dane, a nawet podkupimy cały zespół specjalistów Web Analytics Demystified – bez…

Czytaj więcej


10

lip 2014

Narzędzia to nie wszystko: 3 filary analityki internetowej

Nasi Klienci często zlecają nam instalacje i konfigurację narzędzi. I tak przeprowadzamy audyty narzędzi śledzących, implementujemy Google Tag Managera, wdrażamy zaawansowane funkcjonalności Google Analytics. Gdy wszystko jest gotowe, dane się zbierają, słupki rosną bądź maleją a eventy wywołują się jak szalone moglibyśmy spokojnie powiedzieć: projekt skończony. Po wdrożeniu potrzebnych narzędzi okazuje się, że nie są one rozwiązaniem problemu – są jedynie wstępem do serii kolejnych…

Czytaj więcej


27

cze 2014

„From Bits and Bytes to Business Insights” czyli 8 rad Jima Sterna jak zostać Data Detective

Na naszym blogu często piszemy o tym, jak skonfigurować poszczególne narzędzia i jak rozwiązywać problemy techniczne związane ze śledzeniem użytkowników. Można czasami odnieść wrażenie, że tematyką naszego bloga jest to, jak ustawić filtry w Google Analytics, jak przeprowadzać testy A/B czy też jak zaprojektować formularz. To jest bardzo ważne. Ale nie najważniejsze. Nasz blog jest o analityce internetowej. A to znacznie więcej niż ustawienie segmentu…

Czytaj więcej


22

maj 2014

Automatyczne śledzenie zdarzeń w Google Tag Manager

Google Tag Manager to narzędzie które pozwala na wdrażanie zmian w kodzie bez zaawansowanych ingerencji w kod strony. Wystarczy umieścić na stronie kontener i wszystko dzieje się z poziomu interfejsu aplikacji. Korzystanie z Google Tag Manager niemal całkowicie eliminuje potrzebę oczekiwania na wprowadzenie kodu przez IT lub pisania fragmentów kodu w oparciu o jQuery i Javascript. Co to oznacza? Mniej czekania i mniej kodowania =…

Czytaj więcej


13

maj 2014

Analiza SEO w dobie Not Provided

Dzisiaj na naszym blogu gościnny post Adama Piątka, praktyka analityki internetowej i optymalizacji konwersji. Adam przedstawia kilka sposobów na analizę SEO w czasie, gdy ponad 80% słów kluczowych z wyników Google to już „not provided”. 18 października 2011 Google ogłosiło, że jeśli wyszukiwanie w ich wyszukiwarce będzie się odbywać się przez protokół https to w raportach ruchu w Google Analytics nie zobaczymy słowa kluczowego jakie…

Czytaj więcej


06

maj 2014

Jak poprawnie śledzić zdarzenia Google Analytics z wykorzystaniem funkcji hitcallback?

Na pewno niejednokrotnie spotkaliście się z sytuacją, w której chcieliście śledzić kliknięcie w link wychodzący. Wszyscy doskonale wiemy, że wykorzystuje się wówczas śledzenie zdarzeń lub wirtualne odsłony. W takiej sytuacji dokładnie wiemy, ilu użytkowników opuściło nasz serwis za pośrednictwem linku do innej witryny. Wyzwanie to szczególnie dotyka właścicieli sklepów internetowych z zewnętrznymi płatnościami. Użytkownik często nie wraca już na stronę podziękowania za transakcję, na której…

Czytaj więcej


16

kwi 2014

Optymalizacja landing page: 8 najlepszych praktyk

Dzisiaj na naszym blogu gościnny post Pauliny Kamińskiej z Landingi.com. Paulina pisze o najlepszych praktykach przy tworzeniu i poprawianiu stron docelowych. O tym, że strony docelowe sprawdzają się w przypadku kampanii w wyszukiwarkach, w social media czy podczas działań e-mail marketingowych nie trzeba nikogo przekonywać. Kluczem ich skuteczności jest prostota: skupiamy całą uwagę odbiorcy na wykonaniu jednej, konkretnej akcji. Strona docelowa będzie efektywna, czyli będzie…

Czytaj więcej



Strona 1 z 1512345...10...Ostatnia »