10

gru 2014

Segmentacja to nie tylko segmenty zaawansowane. O właściwym podejściu do segmentacji w 4 krokach

O segmentacji pisaliśmy na łamach naszego bloga wielokrotnie, co oczywiście nie powinno dziwić – wszak segmentacja jest istotą analiz prowadzonych z wykorzystaniem Google Analytics oraz innych podobnych aplikacji. O ile jednak zasadność stosowania technik segmentacji podczas przeglądania raportów Google Analytics jest powszechnie uznawana, o tyle ustabilizowane podejście do segmentacji (które oczywiście powinno być dopasowane do potrzeb konkretniej firmy) jest stosunkowo rzadko spotykane. Co to znaczy…

Czytaj więcej


04

gru 2014

Migracja zdarzeń zakodowanych w klasycznym Analytics (ga.js) do Universal Analytics (analytics.js)

U jednego z naszych Klientów całe śledzenie odbywało się do tej pory za pomocą kodów klasycznego Analytics (ga.js). Ze względu na zalety Google Tag Managera zdecydowaliśmy się wdrożyć to rozwiązanie oraz przejść na kody z biblioteki Universal Analytics (analytics.js). Problem pojawił się w momencie gdy trzeba było przenieść zdarzenia. Na stronie znajdowało się prawie 80 zdarzeń, zarówno zapisanych inline-owo w kodzie: _gaq.push([‚_trackEvent’, ‚Kategoria’, ‚Akcja’, ‚Etykieta’,…

Czytaj więcej


25

lis 2014

Atrybucja konwersji w Google Analytics – jak wybrać odpowiedni model?

Przy planowaniu budżetów marketingowych i tworzeniu planu działań na kolejny rok, pytaniem, które pojawia się najczęściej jest: który z wykorzystywanych kanałów ruchu jest najbardziej efektywny? Aby odpowiedzieć na powyższe pytanie nie wystarczy już analizowanie pojedynczych źródeł ruchu, ani wykorzystanie domyślnego modelu atrybucji, który przypisuje wartość konwersji jedynie do ostatniego niebezpośredniego kanału ruchu. Jeżeli użytkownicy Waszego serwisu, tak jak na poniższym raporcie, potrzebują więcej niż 2…

Czytaj więcej


24

paź 2014

Jak przeprowadzić szybkie i tanie testy użyteczności przez przeglądarkę?

Dzisiaj na naszym blogu gościnny post Bartosza Mozyrko, CEO Usability Tools. Bartosz szczegółowo przedstawi ideę i sposób wykorzystania w praktyce zdalnych metod testowania użyteczności. Do połowy lat 90., badania użyteczności (usability) były domeną zaawansowanych laboratoriów, co sprawiało, że mogły sobie na nie pozwolić wyłącznie duże firmy. Wraz z rozwojem internetu stało się konieczne uproszczenie tych badań, tak aby stały się one dostępne dla każdego. Było…

Czytaj więcej


14

paź 2014

Zadbaj o poprawne dane. 5 błędów w instalacji Google Analytics.

Raport Wykorzystania Narzędzi Analityki Internetowej 2014 wskazuje, że 89% serwisów, które mają wdrożony na stronie kod Google Analytics posiada co najmniej jeden błąd w jego instalacji. Przeprowadzając audyty Google Analytics u naszych Klientów, często zauważamy, że skupiają się oni głównie na rozbudowywaniu instalacji i wykorzystywaniu nowych funkcjonalności. Zdarza się, że dbanie o poprawność gromadzonych danych schodzi na drugi plan. To duży błąd: pełne i rzetelne…

Czytaj więcej


26

wrz 2014

Jak stworzyć skuteczny landing page? 8 przykładów stron docelowych z rekomendacjami zmian

Tworzenie stron docelowych, to świetny sposób na zwiększenie skuteczności prowadzonych działań marketingowych – od kampanii SEM, przez e-mail marketing i social media, aż po reklamę display. Niestety w Polsce wiele firm nie korzysta jeszcze z dobrodziejstw tej strategii. Kierowanie ruchu na landing page zamiast na stronę główną pozwala dopasować do odbiorcy komunikację oferty i nakłonić go do realizacji jednego konkretnego celu – np. zostawienia danych…

Czytaj więcej


19

wrz 2014

KPI – od czego zacząć?

Jeżeli zastanawiasz się od czego zacząć tworzenie kokpitów menedżerskich, to jest to artykuł dla Ciebie. Kokpity menedżerskie, określane również jako dashboardy, są świetnym sposobem na bieżące monitorowanie najważniejszych wskaźników naszej strony. Zamiast przekopywać się przez niezliczone raporty, które oferuje nam Google Analytics, możemy bezpośrednio przejść do indywidualnego kokpitu i zapoznać się z najważniejszymi dla nas informacjami dotyczącymi strony oraz obserwować, jaki wpływ na wskaźniki w…

Czytaj więcej


12

wrz 2014

Wymiary i dane niestandardowe: doładuj swoje konto Analytics

Można śmiało powiedzieć, że z Google Analytics dowiemy się tyle, ile sami umiemy z niego wyciągnąć. Narzędzie daje ogromne możliwości zaawansowanej konfiguracji. Tylko od nas zależy, czy nasze działania ograniczą się wyłącznie do generowania raportów o liczbie unikalnych użytkowników i oglądania sekcji „Na żywo”, czy użyjemy Google Analytics do przeprowadzania zaawansowanych analiz wykorzystując na przykład śledzenie zdarzeń czy segmentację. Dowodem na to, że Universal Analytics…

Czytaj więcej


14

sie 2014

Zmiana serwisu bez redesignu? Postaw na proces optymalizacji współczynnika konwersji

Przychodzi taki moment, że zdajesz sobie sprawę, że Twój serwis blado wypada na tle konkurencji. Jest już stary, niemodny, nieużyteczny i brakuje mu najnowszych funkcjonalności. Chciałbyś, żeby wyglądał co najmniej jak Apple.com, ale boisz się pakować w redesign, który jak wiesz, może skończyć się w najlepszym wypadku jednorazowym wydatkiem dużych środków i przekroczeniami harmonogramu projektu. W najgorszym – odpływem lojalnych użytkowników i znacznymi spadkami konwersji….

Czytaj więcej


29

lip 2014

9 elementów ścieżki zakupowej, których optymalizacja zwiększy Twoje przychody

Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że zrezygnowałeś z zakupów w sklepie, ponieważ kolejka była zbyt długa lub zbyt wolno się zmniejszała? Podobna sytuacja może mieć miejsce w Twoim sklepie internetowym, jeżeli ścieżka zakupowa nie została poprawnie zaprojektowana. Z tego artykułu dowiesz się jak podnieść współczynnik konwersji w e-sklepie poprzez optymalizację 9 elementów w procesie zakupowym. Stwórz krótki i czytelny formularz Formularz to kluczowy element ścieżki…

Czytaj więcej



Strona 1 z 1612345...10...Ostatnia »