Poszukujemy śmiałków, którzy chcą się rozwijać w obszarze analityki internetowej i optymalizacji konwersji   Sprawdź


16

kwi 2014

Optymalizacja landing page: 8 najlepszych praktyk

Dzisiaj na naszym blogu gościnny post Pauliny Kamińskiej z Landingi.com. Paulina pisze o najlepszych praktykach przy tworzeniu i poprawianiu stron docelowych. O tym, że strony docelowe sprawdzają się w przypadku kampanii w wyszukiwarkach, w social media czy podczas działań e-mail marketingowych nie trzeba nikogo przekonywać. Kluczem ich skuteczności jest prostota: skupiamy całą uwagę odbiorcy na wykonaniu jednej, konkretnej akcji. Strona docelowa będzie efektywna, czyli będzie…

Czytaj więcej


04

kwi 2014

Co i jak analizować na stronach docelowych generujących leady?

Jedna zasada analityki internetowej obowiązuje bez wyjątku wszystkie rodzaje serwisów: gromadzone dane mają służyć do podejmowania decyzji i prowadzić do działania. Proces analizy, niezależnie czy celem serwisu jest sprzedaż czy generowanie leadów, jest dokładnie taki sam: Pierwszym etapem jest zebranie danych. Musimy pamiętać, że dane muszą być prawdziwe (odpowiadać rzeczywistości) i użyteczne (odpowiadać kluczowym dla nas metrykom). Analiza danych opiera się w głównej mierze na…

Czytaj więcej


28

mar 2014

Jeszcze więcej z danych: wykorzystaj potencjał grupowania treści w Google Analytics

Od trzech miesięcy możemy z powodzeniem korzystać z funkcjonalności grupowania treści, dostępnej do tej pory jedynie w płatnych narzędziach do analityki internetowej. Tym samym Google Analytics po raz kolejny utarł nosa swoim droższym konkurentom, takim jak SiteCatalyst czy Webtrends. Naszym zdaniem to jedna z najlepszych funkcjonalności ogłoszonych w 2013 roku. Jeżeli jeszcze z niej nie korzystacie, mam nadzieję, że po lekturze tego artykułu zaczniecie bez…

Czytaj więcej


20

mar 2014

Universal Analytics: kod, który zmieni oblicze analityki internetowej

Nowa filozofia gromadzenia danych, nowa logika ich agregowania, nowe narzędzia, żeby czynić analityczną magię, czyli wyciągać wnioski, tworzyć rekomendacje w oparciu o dane offline i onilne. Drodzy przyjaciele i sympatycy analityki internetowej, przed nami kod śledzący Google Analytics kolejnej generacji – Universal Analytics. Na pewno wielu z Was już słyszało o tej nowości. Google obiecuje, że ten kod jest w stanie spełnić wiele oczekiwań, którym…

Czytaj więcej


14

mar 2014

3 kroki do stworzenia dobrej prezentacji danych

Można pomyśleć, że tworzenie prezentacji to temat zupełnie niezwiązany z analityką internetową. Nic bardziej mylnego.To właśnie od tego, czy dane zostaną przedstawione dobrze i przekonująco zależy często rozpoczęcie projektu czy przydzielenie budżetu. Sztukę tworzenia prezentacji powinien posiąść każdy Analysis Ninja. W końcu jednym z kluczowych elementów pracy Analityka Internetowego jest prezentacja wyników swoich analiz, przedstawienie rekomendacji i nakłonienie do podjęcia akcji. Pomyślcie: Wasz zespół spędził…

Czytaj więcej


28

lut 2014

Kariera w analityce internetowej: od czego zacząć?

Tym razem na naszym blogu nietypowo: przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik początkującego analityka internetowego. Skąd taki pomysł? Otrzymujemy sporo zapytań o to, jak rozpocząć karierę jako analityk internetowy. Co czytać, jakie umiejętności doskonalić, które narzędzia wybrać na początek. Nie są to pytania bezpodstawne: na polskich stronach internetowych próżno szukać takich informacji. Dlatego przecieramy szlaki, i postaramy się jak najbardziej rzeczowo rozwiać wszystkie wątpliwości. Na początek…

Czytaj więcej


13

lut 2014

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o nowych segmentach zaawansowanych w Google Analytics

Prawda jest taka: jeżeli nie stosujecie segmentów, Wasze analizy są do kitu. Analiza polega na „kopaniu” w danych, nie na powierzchownej obserwacji. Tylko dzięki segmentacji jesteśmy w stanie zdobyć informacje, które pozwolą na stawianie trafnych rekomendacji. Google Analytics wychodzi naprzeciw potrzebom analityków i sukcesywnie rozszerza funkcjonalności w obszarze segmentacji. Od lipca 2013 otrzymaliśmy porcję naprawdę przydatnych zmian: w tym nowe segmenty zaawansowane (w wersji angielskiej:…

Czytaj więcej


30

sty 2014

Zrób porządek w swoim GA, czyli właściwa struktura kont Google Analytics

Tak samo jak w każdej firmie, również na każdym koncie Google Analytics, ważny jest porządek. Dobra organizacja struktury konta może przynieść wymierne korzyści. Właściwa struktura kont Google Analytics wpływa na większą efektywność prowadzonego biznesu, gdyż umożliwia łatwiejszy i szybszy dostęp do zgromadzonych danych i sprawia, że dane trafiają do osób i departamentów, które ich rzeczywiście potrzebują. Ponadto właściwa struktura kont może znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo…

Czytaj więcej


22

sty 2014

Nowości w Google Analytics, które powinieneś wykorzystać w 2014 roku

Google Analytics rozwija się z roku na rok coraz szybciej, nowych funkcjonalności przybywa, a możliwości narzędzia w zakresie zbierania i analizy danych są coraz większe. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych nowości w Google Analytics, które powinniście wykorzystać w swojej pracy w 2014 roku. Universal Analytics Universal Analytics to nowy standard technologiczny usprawniający zbieranie i przetwarzanie danych przez Google Analytics. Jedną z największych różnic w…

Czytaj więcej


16

sty 2014

9 rzeczy, których możesz nauczyć się od Booking.com o optymalizacji współczynnika konwersji

Czy Wy też przeglądając różne serwisy patrzycie na nie pod kątem optymalizacji współczynnika konwersji? No tak, może to jest tylko nasze zboczenie zawodowe :) Zainspirowani doszukiwaniem się dobrych bądź złych rozwiązań na stronach internetowych przeglądanych na co dzień, postanowiliśmy wprowadzić na naszym blogu nowy cykl. Raz w miesiącu będziemy publikować analizę konkretnego serwisu z uwzględnieniem elementów optymalizacji współczynnika konwersji. Docenimy i wyróżnimy te najlepsze, wytkniemy…

Czytaj więcej



Strona 1 z 1412345...10...Ostatnia »